Management

Het objectief van de trainingen is leidinggevenden nog sterker te maken in hun taak als ‘coach’. Het resultaat is dat ze hun mensen effectiever en makkelijker aansturen. Alle situaties waar leidinggevenden regelmatig mee worden geconfronteerd, worden in deze trainingen één voor één aangepakt. Op een interactieve manier geeft Acta gedragsmatig inzichten mee die makkelijk in de praktijk kunnen worden toegepast.

  • Doelgroep:
  • Modules:
  • Leidinggevende personen die rechtstreeks of onrechtstreeks één of meerdere personen aansturen.
  • Bedrijfstraining (op specifieke maat van één bedrijf) en Open Training (standaardtraining waar elk kan op inschrijven – zie verder pagina ‘Open Trainingen’).
  • Principes van communicatie
  • Managementstijl
  • Vragen stellen
  • Integraal luisteren
  • Doelstellingen formuleren
  • Delegeren
  • Presentatietechnieken
  • Communiceren van beslissingen
  • Positieve Feedback
  • Het Evolutiegesprek
  • Assertiviteit
  • Vergaderingen leiden
  • Brainstorming
  • Rekruteren
  • Controleren
  • Coachen
  • Confrontatiegesprek
  • Aligneringsgesprek
  • Anticiperen
  • Intern Overtuigen
  • Ontslaggesprek
  • Exitgesprek
  • Conflictmanagement
  • Beslissen in consensus

Sales

De verkoopinspanningen meer laten opbrengen is het beoogde resultaat van de training. Alle fases van de commerciële contacten worden zorgvuldig onder de loupe genomen en getraind, zowel naar technieken, tactieken als inhoudelijke tips. Op een interactieve manier geeft Acta gedragsmatig inzichten mee die de commerciële persoon makkelijk in praktijk kan brengen.

  • Doelgroep:
  • Modules:
  • Personen die intern of extern mee het commerciële luik van het bedrijf uitmaken.
  • Bedrijfstraining (op specifieke maat van één bedrijf) en Open Training (standaardtraining waar elk kan op inschrijven – zie verder pagina ‘Open Trainingen’).
  • Interpersoonlijke relaties
  • Assertiviteit
  • Benaderingsstrategie
  • Telefonische Prospectie
  • Voorbereiding
  • Het eerste contact
  • Presentatievaardigheden
  • Uw firma voorstellen
  • Fases van het verkoopgesprek
  • Een groep overtuigen
  • Een offerte voorstellen
  • Prijsonderhandeling
  • Bezwaren weerleggen
  • Communiceren van beslissingen
  • Afsluittechnieken
  • Klachtenbehandelingen
  • Partnershipgesprek
  • Intern overtuigen

Time Management

Sneller, efficiënter en effectiever werken is het beoogde resultaat van deze training. Hoe gaan we de ontelbare dringende en belangrijke zaken mooi in onze agenda laten passen? Op een eenvoudige manier geeft Acta gedragsmatig inzichten mee die mensen makkelijk in praktijk kunnen brengen. Het zorgt voor een perfect evenwicht.

  • Doelgroep:
  • Modules:
  • Personen uit het bedrijfsleven die sneller, efficiënter en effectiever willen werken.
  • Bedrijfstraining (op specifieke maat van één bedrijf) en Open Training (standaardtraining waar elk kan op inschrijven – zie verder pagina ‘Open Trainingen’).
  • Mentale Instelling
  • Persoonlijke visie definiëren
  • Elimineren
  • Delegeren van taken
  • Plannen van taken
  • Dringende en belangrijke taken
  • Prioriteiten vaststellen
  • Optimale Werkplek
  • E-mail management
  • Flash activiteiten managen

Communicatie

Beter communiceren, zowel intern als extern is het beoogde resultaat van deze training. Alle fases van de communicatie worden van dichtbij bekeken en getraind op gedragsmatig vlak. Op een interactieve manier geeft Acta inzichten mee die mensen makkelijk in praktijk kunnen brengen. Het maakt communiceren zoveel eenvoudiger alsook doeltreffender.

  • Doelgroep:
  • Modules:
  • Personen die in het bedrijfsleven, zowel intern als extern, beter willen communicere
  • Bedrijfstraining (op specifieke maat van één bedrijf).
  • Principes van communicatie
  • Interpersoonlijke relaties
  • Vragen stellen
  • Integraal luisteren
  • Communiceren zonder interpretatiemogelijkheden
  • Positieve sfeer creëren bij communiceren
  • Presentatievaardigheden
  • Communiceren van beslissing
  • Assertief omgaan met mekaar
  • Omgaan met kritiek
  • Conflicten oplossen
  • Conflicten arbitreren
  • Confronterend communiceren
  • Intern overtuigen
  • Beslissen in consensus

Insights Discovery

Op een leuke en inspirerende manier verwerft u meer inzicht in uzelf en in de anderen. Verschillende persoonlijkheidstypen kunnen herkennen en u beter kunnen afstemmen op de verschillende communicatiebehoeften. Er wordt geleerd de persoonlijkheidstypes te onderscheiden. Dit zorgt voor een gemeenschappelijke taal die gemakkelijk te onthouden is en die een duidelijk beeld biedt voor interacties. Insights reikt oplossingen aan met onmiddellijk en zichtbaar resultaat. De diepgaande en inspirerende impact daarvan staat garant voor een blijvende en structurele verandering.

  • Modules:
  • Bedrijfstraining (op specifieke maat van één bedrijf) en Open Training (standaardtraining waar elk kan op inschrijven – zie verder pagina ‘Open Trainingen’).
  • De kracht van perceptie
  • De 4 Insightskleuren
  • Jungiaanse voorkeuren
  • De 8 primaire Insightstypen
  • De 72 subtypen
  • Het Insights Discovery profiel
  • Het type herkennen
  • Technieken voor afstemmen en verbinding maken