AERTSSEN - Een sfeer van doeners en groeiers

Een sfeer van doeners en groeiers

Binnenkomen als groentje, niet weten wat er op je afkomt en 6 jaar later nog steeds dezelfde drive hebben als toen: de eerste job van Joëlle Laureys, training & development officer bij Aertssen, was meteen een schot in de roos. "Ik heb geluk gehad dat het echt goed klikte. Die gezonde boerenmentaliteit van hard werken en blijven groeien? Dat ligt mij helemaal."

Ongeveer 60 jaar geleden moest de eerste generatie van de familie Aertssen, een landbouwersfamilie, noodgedwongen verhuizen voor de uitbreiding van de haven van Antwerpen. De boerderij moest immers wijken voor de site van General Motors. Vandaag is de familie Aertssen, zij het dan de tweede en derde generatie, druk aan het werk om diezelfde site volledig te slopen. Een mooie definitie van 'niet bij de pakken blijven zitten'. Volgens Laureys kenmerkt het de hele bedrijfscultuur van Aertssen: "Een sfeer van doeners!"

M A Aertssen 10

Zelfreflectie en zelfvertrouwen

"Goede ideeën worden hier heel snel opgepikt", zegt Laureys. "Zelfs als nieuwkomer kan je wat in beweging brengen." Het ligt ongetwijfeld mee aan de basis van de snelle groei die het bouwbedrijf heeft meegemaakt. Al spelen ook zelfreflectie en zelfvertrouwen daar een grote rol in, vindt Gert Mennes, Business Unit manager van … : "Wij zijn niet de partij die de laagste prijs zal bieden. Maar we zijn wel de partij die weet wat haar sterktes zijn, en er tegelijk alles aan zal doen om nóg beter werk te leveren."

Je hebt hier continu het gevoel dat je iets bijdraagt aan het team.

Joëlle Laureys
training & development officer Aertssen

M A Aertssen 5

Elkaars kleuren kennen

Nog beter werk leveren: hoe slaag je daarin? Simpelweg elkaars manier van communiceren kennen, brengt je al een heel eind: "Goed communiceren is niet altijd vanzelfsprekend, terwijl dat in de aannemingswereld ontzettend belangrijk is. Zowel met klanten als met je team. Het was de eerste opleiding die we samen met Acta organiseerden: elkaars communicatiestijl of kleurcode leren kennen, begrijpen en daarop kunnen inspelen. We wilden met het hele bedrijf een modernere aanpak uitproberen, en dat heeft z'n nut bewezen", besluit Mennes.

M A Agristo 14 website

Lees ook

Verhaal: AGRISTO - Gewoon gaan

De weg naar succes bestaat niet uit motivatie alleen, maar het brengt je wel een heel eind. Dat geldt alleszins voor aardappelverwerker Agristo,

Lees verder